Market Analysis
تحليل السوق
أدوات وأساليب البحث
Meaning in English
Market Analysis
Market analysis is a crucial process that involves gathering, analyzing, and interpreting data about a particular market or industry.to understand the current state of the market, identify emerging trends, and anticipate future shifts in consumer behavior, competition, and regulatory environments. It encompasses a wide range of activities, including market segmentation, consumer behavior analysis, competitive landscape assessment, and industry trend monitoring.
المعنى بالعربية
تحليل السوق
يهدف تحليل السوق إلى فهم الحالة الحالية للسوق من خلال جمع وتحليل وتفسير البيانات حول سوق أو صناعة معينة، لتحديد الاتجاهات الناشئة، وتوقع التحولات المستقبلية في سلوك المستهلك، والمنافسة، والبيئات التنظيمية. وهو يشمل مجموعة واسعة من الأنشطة، بما في ذلك تقسيم السوق، وتحليل سلوك المستهلك، وتقييم المشهد التنافسي، ومراقبة اتجاهات الصناعة.