top of page

Consumer Loyalty Analysis

تحليل ولاء المستهلك

أدوات وأساليب البحث

Meaning in English

Consumer Loyalty Analysis

Consumer loyalty analysis is a research method that aims to understand the degree to which customers continually return to a brand, product or service over time by analyzing repeat purchase behavior, brand advocacy, net promoter score, customer lifetime value, etc. In addition, consumer loyalty analysis identifies factors that influence loyalty, such as product quality, customer experience and brand satisfaction.

المعنى بالعربية

تحليل ولاء المستهلك

يُقصد بتحليل ولاء المستهلك طريقة بحثية تهدف إلى فهم الدرجة التي يعود بها العملاء باستمرار إلى علامة تجارية أو منتج أو خدمة بمرور الوقت عن طريق تحليل سلوك الشراء المتكرر، والترويج للعلامة التجارية ودرجة صافي الترويج وقيمة عمر العميل وغيرها. بالإضافة إلى ذلك يحدد تحليل ولاء المستهلك العوامل التي تؤثر على الولاء، مثل جودة المنتج وتجربة العملاء ورضا العلامة التجارية.

bottom of page