top of page

Heatmap Analysis

تحليل الخرائط الحرارية

أدوات وأساليب البحث

Meaning in English

Heatmap Analysis

Heatmap analysis in market research is a way to visually see where consumers show the most interest or engagement with products, ads, or services. By using color-coded maps to highlight these areas, researchers can understand consumer preferences and behavior to make informed decisions about marketing strategies and product development.

المعنى بالعربية

تحليل الخرائط الحرارية

تحليل الخريطة الحرارية في أبحاث السوق هو وسيلة لرؤية الأماكن التي يظهر فيها المستهلكون اهتمامًا أو تفاعلًا أكبر مع المنتجات أو الإعلانات أو الخدمات. من خلال استخدام خرائط مرمزة بالألوان لتسليط الضوء على هذه المناطق، يمكن للباحثين فهم تفضيلات المستهلكين وسلوكهم لاتخاذ قرارات أفضل بشأن استراتيجيات التسويق وتطوير المنتجات.

bottom of page