top of page

Constraints on Consumer Choices

القيود المؤثرة على اختيارات المستهلكين

أدوات وأساليب البحث

Meaning in English

Constraints on Consumer Choices

Analyzing the constraints imposed on consumer choices into the various factors that prevent consumers from purchasing products or influence them to switch to competitors, which contributes to improving companies’ strategies in terms of pricing, presentation and marketing in a way that is consistent with consumers’ needs and behaviors.

المعنى بالعربية

القيود المؤثرة على اختيارات المستهلكين

يُعد تحليل القيود المؤثرة على اختيارات المستهلك إلى العوامل المختلفة التي تمنع المستهلكين من شراء المنتجات أو تؤثر عليها فتتحول إلى المنافسين، مما يساهم في تحسين استراتيجيات الشركات من ناحية الأسعار وطريقة العرض والتسويق بالشكل الذي يتوافق مع احتياجات المستهلكين وسلوكياتهم.

bottom of page