top of page

Market Gap Research

أبحاث الفجوات السوقية

أدوات وأساليب البحث

Meaning in English

Market Gap Research

Market gap research is a strategic process used by companies to identify unmet needs, overlooked opportunities, and underserved segments within a market. It helps companies improve existing products or adjust marketing strategies to better align with consumer needs and capture market share.

المعنى بالعربية

أبحاث الفجوات السوقية

أبحاث الفجوات السوقية هو عملية إستراتيجية تستخدمها الشركات لتحديد الاحتياجات غير الملباة والفرص التي تم تجاهلها والشرائح التي لا تحظى بالخدمة الكافية داخل السوق. إذ تساعد الشركات في تحسين المنتجات الحالية أو تعديل استراتيجيات التسويق لتتوافق بشكل أفضل مع احتياجات المستهلكين والاستحواذ على حصة في السوق.

bottom of page