top of page
Brand Awareness Study
دراسة الوعي بالعلامة التجارية
أدوات وأساليب البحث
Meaning in English
Brand Awareness Study
Brand awareness is an important part of market research as it is a research method used to measure the extent to which a target audience recognizes or remembers a brand, product or service. It aims to determine the brand’s visibility, reputation and position relative to competitors.
المعنى بالعربية
دراسة الوعي بالعلامة التجارية
تُعد دراسة الوعي بالعلامة التجارية أمراً مهماً في أبحاث السوق إذ أن طريق البحث هذه تُستخدم لقياس مدى قدرة الجمهور المستهدف على التعرف على علامة تجارية أو منتج أو خدمة أو تذكرها. إذ تهدف إلى تحديد مدى وضوح العلامة التجارية وسمعتها ومكانتها بالنسبة للمنافسين.
bottom of page