top of page

Brand Awareness Study

دراسة الوعي بالعلامة التجارية

أدوات وأساليب البحث

Meaning in English

Brand Awareness Study

Brand awareness is an important part of market research as it is a research method used to measure the extent to which a target audience recognizes or remembers a brand, product or service. It aims to determine the brand’s visibility, reputation and position relative to competitors.

المعنى بالعربية

دراسة الوعي بالعلامة التجارية

تُعد دراسة الوعي بالعلامة التجارية أمراً مهماً في أبحاث السوق إذ أن طريق البحث هذه تُستخدم لقياس مدى قدرة الجمهور المستهدف على التعرف على علامة تجارية أو منتج أو خدمة أو تذكرها. إذ تهدف إلى تحديد مدى وضوح العلامة التجارية وسمعتها ومكانتها بالنسبة للمنافسين.

bottom of page