top of page

Brand SWOT Analysis

تحليل نقاط القوة والضعف للعلامة التجارية

أدوات وأساليب البحث

Meaning in English

Brand SWOT Analysis

Brand SWOT analysis is a strategic factor in market research that evaluates the internal and external environment of a brand. It helps companies understand their brand position in the market by identifying the brand's strengths, weaknesses, opportunities and threats.

المعنى بالعربية

تحليل نقاط القوة والضعف للعلامة التجارية

يُعد تحليل SWOT للعلامة التجارية عاملاً استراتيجياً في أبحاث السوق يعمل على تقييم البيئة الداخلية والخارجية للعلامة التجارية. ويساعد الشركات على فهم موقف علامتها التجارية في السوق من خلال تحديد نقاط القوة ونقاط الضعف والفرص والتهديدات المتعلقة بالعلامة التجارية.

bottom of page