Age Group Analysis
تحليل الفئات العمرية
أدوات وأساليب البحث
Meaning in English
Age Group Analysis
Age group analysis is an effective element in market research, especially in segmenting the market or consumer base. Age groups are usually categorized into ranges such as Generation Z (born 1997-2012) who are heavily influenced by technology and digitalization, Millennials (born 1981-1996) who are witness to technological development and are influenced by value and experience, Generation X (born 1965-1980) who are focused on family and financial stability and are a balanced group, and Baby Boomers (born 1946-1964) who are older and lean toward convenience, reliability and brand loyalty.
المعنى بالعربية
تحليل الفئات العمرية
يُعد تحليل الفئة العمرية عنصراً فعالاً في أبحاث السوق وبالأخص في تقسيم السوق أو قاعدة المستهلكين. إذ عادةً ما يتم تصنيف الفئات العمرية إلى نطاقات مثل جيل زد (مواليد 1997-2012) المتأثرون بشدة بالتكنولوجيا والرقمنة، جيل الألفية (مواليد 1981-1996) الشاهدين على التطور التكنولوجي والمتأثرون بالقيمة والتجربة، جيل إكس (مواليد 1965-1980) المركزين على الاستقرار الأسري والمالي وتُعد مجموعة متوازنة، جيل طفرة المواليد (مواليد 1946-1964) كبار السن المائلين نحو الراحة والموثوقية والولاء للعلامة التجارية.