Brand Research
أبحاث العلامة التجارية
أدوات وأساليب البحث
Meaning in English
Brand Research
Brand research is a type of market research that focuses specifically on understanding how a brand is perceived by consumers, stakeholders, and the general public. It involves gathering data and insights to assess brand awareness, brand image, brand equity, and brand loyalty. By conducting brand research, companies can gain valuable information to enhance their brand positioning, messaging, and overall marketing strategies to better resonate with their target audience.
المعنى بالعربية
أبحاث العلامة التجارية
يُعد بحث العلامة التجارية أحد أنواع أبحاث السوق التي تركز بشكل خاص على فهم كيفية إدراك المستهلكين وأصحاب المصلحة وعامة الناس للعلامة التجارية. ويتضمن ذلك جمع البيانات والرؤى لتقييم الوعي بالعلامة التجارية وصورة العلامة التجارية وحصة العلامة التجارية والولاء للعلامة التجارية. من خلال إجراء بحث عن العلامة التجارية، يمكن للشركات الحصول على معلومات قيمة لتعزيز وضع علامتها التجارية ورسائلها واستراتيجيات التسويق الشاملة للتفاعل بشكل أفضل مع جمهورها المستهدف.